Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-10-2018 | Original Paper | Uitgave 1/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2019

College Students’ Evaluations and Reasoning About Exclusion of Students with Autism and Learning Disability: Context and Goals may Matter More than Contact

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2019
Auteurs:
Kristen Bottema-Beutel, So Yoon Kim, David B. Miele
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3769-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This study used mixed-effects logistic regression to examine undergraduates’ (N = 142) evaluations and reasoning about scenarios involving disability-based exclusion. Scenarios varied by disability [autism spectrum disorder (ASD) versus learning disability (LD)], the context of exclusion (classroom versus social), and whether or not a grade was at stake. Participants were more likely to determine exclusion was acceptable if the excluded student had an ASD diagnosis, there was a grade at stake, and it occurred in a classroom. Exclusion was less likely to be considered acceptable in the “no grade” compared to the “grade” conditions for LD students, but remained high in both conditions for autistic students. This study also describes contextual variations in participants’ justifications for their evaluations.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2019 Naar de uitgave