Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-07-2017 | Original Paper | Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017

Coherence of Representations Regarding the Child, Resolution of the Child’s Diagnosis and Emotional Availability: A Study of Arab-Israeli Mothers of Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2017
Auteurs:
Efrat Sher-Censor, Smadar Dolev, Marwa Said, Nagham Baransi, Kholud Amara
Belangrijke opmerkingen
Efrat Sher-Censor and Smadar Dolev made equal contributions to this article.

Abstract

This study examined the interplay of mothers’ coherent representations of their child (i.e., multidimensional and balanced view); resolution of the child’s ASD diagnosis (i.e., acceptance); and emotional availability to the child in the unique cultural context of Arab-Israeli families. Participants were 46 mothers and their 2–8 year old sons. Coherent representations and resolution of the diagnosis were assessed using narrative measures. Emotional availability (namely, sensitivity, structuring, and lack of intrusiveness and hostility) was observed during mother–child play interactions. Results suggested that coherent and resolved mothers were more emotionally available than incoherent and/or unresolved mothers. These findings highlight the importance of supporting mothers’ ability to accept the child’s diagnosis and see the unique characteristics of the child beyond his ASD symptoms.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017 Naar de uitgave