Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-06-2016 | Original Article | Uitgave 6/2016

Cognitive Therapy and Research 6/2016

Cognitive Bias Modification to Enhance Resilience to a Panic Challenge

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Jessica R. Beadel, Andrew Mathews, Bethany A. Teachman
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10608-016-9791-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This study tested an intervention to enhance resilience among people at risk for developing panic disorder. Participants (N = 50) high in anxiety sensitivity (fear of anxiety symptoms) were randomly assigned to either four sessions of resilience-enhancing interpretation bias modification (CBM-I) or a control (Sham) condition. Following the intervention, participants engaged in a 7.5 % steady state carbon dioxide (CO2) breathing challenge, an established panic stressor. In line with hypotheses, CBM-I resulted in an increase in resilience-congruent interpretations (though no change for general panic interpretation bias) at post-training, and a trend for a greater reduction in anxiety sensitivity at 2-month follow-up. Additionally, CBM-I resulted in less intense cognitive symptoms of panic during the CO2 challenge, though not less intense physical or total panic symptoms. These results, though somewhat mixed, provide preliminary support for the value of training resilience using CBM-I.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 41 kb)
10608_2016_9791_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Cognitive Therapy and Research 6/2016Naar de uitgave