Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-04-2018 | Original Paper | Uitgave 9/2018 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018

Cognitive Bias Modification Reduces Social Anxiety Symptoms in Socially Anxious Adolescents with Mild Intellectual Disabilities: A Randomized Controlled Trial

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Anke M. Klein, Elske Salemink, Eva de Hullu, Esther Houtkamp, Marlissa Papa, Mariët van der Molen

Abstract

The goal of this study was to examine the effects of Cognitive Bias Modification training for Interpretation (CBM-I) in socially anxious adolescents with Mild Intellectual Disabilities (MID). A total of 69 socially anxious adolescents with MID were randomly assigned to either a positive or a neutral control-CMB-I-training. Training included five sessions in a 3-week period, and each session consisted of 40 training items. Adolescents in the positive training group showed a significant reduction in negative interpretation bias on the two interpretation bias tasks after training compared to adolescents in the control-training group. Furthermore, in contrast to the control-training group, adolescents in the positive training reported a significant reduction of their social anxiety symptoms 10 weeks post-training.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018 Naar de uitgave