Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2014 | Original Paper | Uitgave 9/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2014

Cognitive Ability is Associated with Different Outcome Trajectories in Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2014
Auteurs:
Esther Ben-Itzchak, Linda R. Watson, Ditza A. Zachor

Abstract

Variability in clinical expression and in intervention outcome has been described in autism spectrum disorder (ASD). The study examined progress after 1 and 2 years of intervention and compared the impact of baseline cognitive ability on outcome trajectories in 46 children (m = 25.5 months) with ASD. The entire group showed a gradual decrease in autism severity and increase in verbal cognitive scores. Only the low cognitive scores (DQ <70) group significantly improved in fine motor and receptive language scores. Significant gains in adaptive skills were found only for the high cognitive scores (DQ ≥70) group after 2 years of intervention. The entire group progressed with intervention, but only children with higher cognitive levels at baseline transferred their acquired socio-communication skills into daily functioning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2014 Naar de uitgave