Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-11-2014 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 5/2015

Mindfulness 5/2015

Clinical Psychology Trainees’ Experiences of Mindfulness: an Interpretive Phenomenological Analysis

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 5/2015
Auteurs:
Pooja Hemanth, Paul Fisher

Abstract

The current study explored clinical psychology trainees’ experience of mindfulness and its impacts on their lives. Participants were recruited from a mindfulness group that was conducted once a week for 10 weeks, with each session lasting 1 h. The participants were interviewed, and the transcripts were analyzed using interpretive phenomenological analysis. The themes suggest that participants experienced increased comfort with mindfulness over time and that the mindfulness group could help trainees with their self-care, professional development in intrapersonal skills, and confidence in their mindfulness intervention skills. Clinical implications for the integration of mindfulness training into clinical psychology programs are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2015

Mindfulness 5/2015 Naar de uitgave