Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2010 | Original Paper | Uitgave 1/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2010

Clinical Characteristics Associated with Language Regression for Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2010
Auteurs:
Lauren A. Jones, Jonathan M. Campbell
Belangrijke opmerkingen
This paper is based upon the first author’s doctoral dissertation.

Abstract

We investigated correlates of language regression for children diagnosed with autism spectrum disorders (ASD). Using archival data, children diagnosed with ASD (N = 114, M age = 41.4 months) were divided into four groups based on language development (i.e., regression, plateau, general delay, no delay) and compared on developmental, adaptive behavior, symptom severity, and behavioral adjustment variables. Few overall differences emerged between groups, including similar non-language developmental history, equal risk for seizure disorder, and comparable behavioral adjustment. Groups did not differ with respect to autism symptomatology as measured by the Autism Diagnostic Observation Schedule and Autism Diagnostic Interview-Revised. Language plateau was associated with better adaptive social skills as measured by the Vineland Adaptive Behavior Scales. Implications and study limitations are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2010 Naar de uitgave