Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2007 | Original Paper | Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007

Clarifying the Associations Between Language and Social Development in Autism: A Study of Non-native Phoneme Recognition

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2007
Auteurs:
John N. Constantino, Dan Yang, Teddi L. Gray, Maggie M. Gross, Anna M. Abbacchi, Sarah C. Smith, Catherine E. Kohn, Patricia K. Kuhl

Abstract

Autism spectrum disorders (ASDs) are characterized by correlated deficiencies in social and language development. This study explored a fundamental aspect of auditory information processing (AIP) that is dependent on social experience and critical to early language development: the ability to compartmentalize close-sounding speech sounds into singular phonemes. We examined this ability by assessing whether close-sounding non-native language phonemes were more likely to be perceived as disparate sounds by school-aged children with high-functioning ASD (n = 27), than by unaffected control subjects (n = 35). No significant group differences were observed. Although earlier in autistic development there may exist qualitative deficits in this specific aspect of AIP, they are not an enduring characteristic of verbal school-aged children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007 Naar de uitgave