Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-03-2018 | Original Paper | Uitgave 8/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2018

Children with Autism Spectrum Disorder Prefer Looking at Repetitive Movements in a Preferential Looking Paradigm

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2018
Auteurs:
Qiandong Wang, Yixiao Hu, Dejun Shi, Yaoxin Zhang, Xiaobing Zou, Sheng Li, Fang Fang, Li Yi
Belangrijke opmerkingen

Electronic Supplementary Material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3546-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.
Qiandong Wang, Yixiao Hu, and Dejun Shi have contributed equally to this work.

Abstract

The present study aimed to investigate the visual preference for repetitive movements in children with autism spectrum disorder (ASD). Young children with ASD and typically-developing (TD) children were presented simultaneously with cartoons depicting repetitive and random movements respectively, while their eye-movements were recorded. We found that: (1) the children with ASD spent more time fixating on the repetitive movements than the random movements, whereas the TD children showed no preference for either type of movements; (2) the children’s preference for the repetitive movements was correlated with the parent reports of their repetitive behaviors. Our findings show a promise in using the preferential looking as a potential indicator for the repetitive behaviors and aiding early screening of ASD in future investigations.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2018 Naar de uitgave