Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2013 | Original Paper | Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013

Children with Autism in the People’s Republic of China: Diagnosis, Legal Issues, and Educational Services

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2013
Auteurs:
Ann X. Huang, Meixiang Jia, John J. Wheeler

Abstract

Since the late 1970s, special education in the People’s Republic of China has experienced significant reform and fast development. However, education for children with severe developmental disabilities, especially autism spectrum disorders (ASDs), is still the greatest challenge in the field. This paper aims to give readers an overview of what is happening to children with ASDs in China. We first address the issue of prevalence of ASDs, and then offer an introduction to the diagnostic process. After that, a review of disability-related legislation is provided, followed by a description of current treatment options and available educational services. Finally we introduce all extent service providers and their roles.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013 Naar de uitgave