Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2010 | Original Article | Uitgave 1/2010

Child Psychiatry & Human Development 1/2010

Children’s Peer Victimization, Empathy, and Emotional Symptoms

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 1/2010
Auteurs:
Tina Malti, Sonja Perren, Marlis Buchmann

Abstract

This study investigated the concurrent and longitudinal relations among children’s peer victimization, empathy, and emotional symptoms. The sample consisted of 175 children (85 girls, mean age = 6.1 years) recruited from kindergartens in Switzerland and followed for 1 year (Time 2). Parents and teachers reported on the children’s emotional symptoms, empathy, and victimization. Children reported their empathy and victimization experiences. Peer victimization was a predictor of emotional symptoms at Time 1; this association was stronger for children with average or high levels of empathy. Increases in peer victimization predicted increases in boys’ emotional symptoms, and increases in victimization were related to decreases in empathy. The results emphasize the role of negative peer relations and children’s social-emotional information processing for the development of emotional symptoms.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2010

Child Psychiatry & Human Development 1/2010 Naar de uitgave