Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2010 | Original Paper | Uitgave 12/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2010

Changes in the Autism Behavioral Phenotype During the Transition to Adulthood

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2010
Auteurs:
Julie Lounds Taylor, Marsha Mailick Seltzer

Abstract

We examined whether exiting high school was associated with alterations in rates of change in autism symptoms and maladaptive behaviors. Participants were 242 youth with ASD who had recently exited the school system and were part of our larger longitudinal study; data were collected at five time points over nearly 10 years. Results indicated overall improvement of autism symptoms and internalized behaviors over the study period, but slowing rates of improvement after exit. Youth who did not have an intellectual disability evidenced the greatest slowing in improvement. Lower family income was associated with less improvement. Our findings suggest that adult day activities may not be as intellectually stimulating as educational activities in school, reflected by less phenotypic improvement after exit.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2010 Naar de uitgave