Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2012 | Original Paper | Uitgave 4/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2012

Changes in the Administrative Prevalence of Autism Spectrum Disorders: Contribution of Special Education and Health from 2002–2008

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2012
Auteurs:
Judith Pinborough-Zimmerman, Amanda V. Bakian, Eric Fombonne, Deborah Bilder, Jocelyn Taylor, William M. McMahon

Abstract

This study examined changes in the administrative prevalence of autism spectrum disorders (ASD) in Utah children from 2002 to 2008 by record source (school and health), age (four, six, and eight), and special education classification. Prevalence increased 100% with 1 in 77 children aged eight identified with ASD by 2008. Across study years and age groups rates were higher when health and school data were combined with a greater proportion of cases ascertained from health. The proportion of children with both a health ASD diagnosis and a special education autism classification did not significantly change. Most children with an ASD health diagnosis did not have an autism special education classification. Findings highlight the growing health and educational impact of ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2012 Naar de uitgave