Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2010 | Empirical Research | Uitgave 6/2010

Journal of Youth and Adolescence 6/2010

Change in Ethnic Identity Across the High School Years Among Adolescents with Latin American, Asian, and European Backgrounds

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 6/2010
Auteurs:
Lisa Kiang, Melissa R. Witkow, Oscar A. Baldelomar, Andrew J. Fuligni

Abstract

Changes in adolescents’ ethnic identity (e.g., exploration, belonging) were examined over the 4 years of high school. Results from 541 adolescents (51% female) with Latin American, Asian, and European backgrounds suggest that, as a group, adolescents do not report developmental changes in their ethnic exploration and belonging over time. Yet, within-person analyses of change reveal that individual adolescents exhibited substantial fluctuation in ethnic identity across the years, and this fluctuation was associated with concurrent changes in family cohesion, proportion of same-ethnic peers, and ethnic centrality. The discussion focuses on the value of examining intraindividual change over at least several years in order to more fully understand processes of ethnic identity development during adolescence.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2010

Journal of Youth and Adolescence 6/2010 Naar de uitgave