Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2011 | Original Paper | Uitgave 1/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2011

Caregivers’ Agreement and Validity of Indirect Functional Analysis: A Cross Cultural Evaluation Across Multiple Problem Behavior Topographies

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2011
Auteurs:
Javier Virues-Ortega, David Segui-Duran, Alberto Descalzo-Quero, Jose Julio Carnerero, Neil Martin
Belangrijke opmerkingen
Authors are indebted to the Autism Association of Málaga (Asociación Autismo Málaga) for volunteering their resources for this project. Dr. Rafaela Caballero (Hospital Universitario Virgen de la Macarena, and University of Seville) facilitated data collection in Seville.

Abstract

The Motivation Assessment Scale is an aid for hypothesis-driven functional analysis. This study presents its Spanish cross-cultural validation while examining psychometric attributes not yet explored. The study sample comprised 80 primary caregivers of children with autism. Acceptability, scaling assumptions, internal consistency, factor structure, inter-assessor reliability and agreement, and known-group validity analyses were performed. Scaling assumptions, internal consistency (Cronbach alpha of 0.75) and factor structure were satisfactory other than for the Escape domain which demonstrated low internal consistency (0.65), inadequate scaling assumptions (multitrait analysis, 50% success rate) and did not constitute a separate factor. Caregivers’ agreement for the primary function reached 73.9% and known group-validity hypotheses across behavior topographies were partially met. The clinical appropriateness of the scale is discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2011 Naar de uitgave