Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-11-2019 | Brief Report | Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020

Caregiver Touch-Speech Communication and Infant Responses in 12-Month-Olds at High Risk for Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2020
Auteurs:
Girija Kadlaskar, Amanda Seidl, Helen Tager-Flusberg, Charles A. Nelson, Brandon Keehn
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-019-04310-8) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Multimodal communication may facilitate attention in infants. This study examined the presentation of caregiver touch-only and touch + speech input to 12-month-olds at high (HRA) and low risk for ASD. Findings indicated that, although both groups received a greater number of touch + speech bouts compared to touch-only bouts, the duration of overall touch that overlapped with speech was significantly greater in the HRA group. Additionally, HRA infants were less responsive to touch-only bouts compared to touch + speech bouts suggesting that their mothers may use more touch + speech communication to elicit infant responses. Nonetheless, the exact role of touch in multimodal communication directed towards infants at high risk for ASD warrants further exploration.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020 Naar de uitgave