Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-05-2017 | Original Paper | Uitgave 7/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017

Can Children with Autism Spectrum Disorders Learn New Vocabulary From Linguistic Context?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2017
Auteurs:
Rebecca Lucas, Louisa Thomas, Courtenay Frazier Norbury

Abstract

This study investigated whether children with autism spectrum disorders (ASD) can learn vocabulary from linguistic context. Thirty-five children with ASD (18 with age-appropriate structural language; 17 with language impairment [ALI]) and 29 typically developing peers were taught 20 Science words. Half were presented in linguistic context from which meaning could be inferred, whilst half were accompanied by an explicit definition. Children with ASD were able to learn from context. Condition did not influence phonological learning, but receptive semantic knowledge was greatest in the context condition, and expressive semantic knowledge greatest in the definitional condition. The ALI group learnt less than their peers. This suggests that at least some vocabulary should be taught explicitly, and children with ALI may need additional tuition.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017 Naar de uitgave