Deze campagneweek, die loopt van 20 tot en met 29 september 2013, is multimediaal van opzet en betreft onderzoek, zorg en kwaliteit van leven. Doel is te belichten wat er nog wèl kan wanneer iemand dementie heeft. De campagne, een initiatief van documentairemaker Ireen van Ditshuyzen, is gericht op een breed publiek: mensen met dementie, mantelzorgers, artsen (in opleiding), verpleegkundigen, verzorgenden, casemanagers en studenten in de zorg. Tijdens de campagneweek wordt onder andere in de media en op verschillende onderwijsinstellingen aandacht besteed aan dementie. Ook worden er debatavonden, themabijeenkomsten en trainingen georganiseerd, en komt er educatief materiaal beschikbaar (eclips). Aan het begin en eind van de week wordt een documentaire uitgezonden over dementie. Dit tweeluik gaat over vier mensen met dementie die ruim twintig maanden gevolgd worden in het dagelijks leven met familie, buren, huisarts, thuiszorg, geriater, neuroloog, onderzoeker en specialist ouderengeneeskunde. De opnames lopen van voorjaar 2011 tot aan de zomer van 2013. …