Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2018 | Cliëntencolumn | Uitgave 4/2018

Sociaal Bestek 4/2018

C’est le ton qui fait le traitement

Tijdschrift:
Sociaal Bestek > Uitgave 4/2018
Auteur:
Martin Brandwagt

Samenvatting

In een ander tijdperk, dat van de Algemene Bijstandswet en de Wet Werk en Bijstand, konden brieven van de Amsterdamse sociale dienst hard aan komen bij de klanten. Sinds een paar jaar kiest de gemeente voor een meer klantvriendelijke toonzetting. Amsterdam heeft lang geworsteld met de juiste toon en terminologie. Dat begint al bij de naam van de gemeentelijke dienst zelf. Tot 2004 deed men bij de gemeente niet moeilijk en heette de sociale dienst gewoon Sociale Dienst, in de volksmond liefkozend afgekort tot ‘de soos’. Iedereen wist wat je er mee bedoelde.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Dit product is nog niet beschikbaar met een online abonnement

Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Sociaal Bestek 4/2018 Naar de uitgave