Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Sociaal Bestek 4/2018

01-07-2018 | Cliëntencolumn

C’est le ton qui fait le traitement

Auteur: Martin Brandwagt

Gepubliceerd in: Sociaal Bestek | Uitgave 4/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In een ander tijdperk, dat van de Algemene Bijstandswet en de Wet Werk en Bijstand, konden brieven van de Amsterdamse sociale dienst hard aan komen bij de klanten. Sinds een paar jaar kiest de gemeente voor een meer klantvriendelijke toonzetting. Amsterdam heeft lang geworsteld met de juiste toon en terminologie. Dat begint al bij de naam van de gemeentelijke dienst zelf. Tot 2004 deed men bij de gemeente niet moeilijk en heette de sociale dienst gewoon Sociale Dienst, in de volksmond liefkozend afgekort tot ‘de soos’. Iedereen wist wat je er mee bedoelde.
Metagegevens
Titel
C’est le ton qui fait le traitement
Auteur
Martin Brandwagt
Publicatiedatum
01-07-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Sociaal Bestek / Uitgave 4/2018
Print ISSN: 0921-5344
Elektronisch ISSN: 2468-1377
DOI
https://doi.org/10.1007/s41196-018-0091-x

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Sociaal Bestek 4/2018 Naar de uitgave

Actueel

Actueel

Arbeidsmarkt in cijfers en trends

Meer banen erbij, andere beroepen