Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2012 | Original Paper | Uitgave 2/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2012

Bullying Experiences Among Children and Youth with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2012
Auteurs:
M. Catherine Cappadocia, Jonathan A. Weiss, Debra Pepler

Abstract

Few studies have investigated bullying experiences among children diagnosed with autism spectrum disorders (ASD); however, preliminary research suggests that children with ASD are at greater risk for being bullied than typically developing peers. The aim of the current study was to build an understanding of bullying experiences among children with ASD based on parent reports by examining rates of various forms of bullying, exploring the association between victimization and mental health problems, and investigating individual and contextual variables as correlates of victimization. Victimization was related to child age, internalizing and externalizing mental health problems, communication difficulties, and number of friends at school, as well as parent mental health problems. Bullying prevention and intervention strategies are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2012 Naar de uitgave