Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-03-2019 | Original Paper | Uitgave 6/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020

Building Skills, Confidence, and Wellness: Psychosocial Effects of Soft Skills Training for Young Adults with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2020
Auteurs:
Annemarie Connor, Connie Sung, Alicia Strain, Songtian Zeng, Sarah Fabrizi
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Recognizing that social functioning and mental health are linked to social participation and employment outcomes, this pilot study examined the preliminary outcomes of an eight-session, work-related social skills training program designed for young adults with high-functioning autism (HFASD). Results indicate statistically significant improvements in social cognition, social function, and social confidence. Furthermore, participants (n = 26) reported statistically significant reductions in anxiety, and a trend toward lessening depressive symptoms. These results suggest that: (1) social skills training is suitable for individuals with HFASD and clinically-significant levels of anxiety and/or depression, and (2) bolstered social functioning may have broader, cyclical impacts on social confidence, psychological wellness, and social and vocational participation in this population.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2020 Naar de uitgave