Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-12-2017 | S.I. : College experiences for students with ASD | Uitgave 3/2018 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018

Broadening the Scope of Peer-Mediated Intervention for Individuals with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2018
Auteurs:
Mateusz Płatos, Kinga Wojaczek

Abstract

Peer-mediated intervention (PMI) is most commonly defined as a treatment approach that engages typically developing peers to teach children with autism spectrum disorders (ASD) social skills and increase their social interactions, mainly in a school setting. In this letter, we address the limitations of such understanding of PMI and review the arguments for broadening its scope. In particular, we argue that there is a critical need for research on PMI that focuses on friendship, social participation, and well-being of adolescents and adults with ASD, as well as engages peers in the community settings. In conclusion, we provide a description of a befriending scheme for individuals with ASD to inspire future research and guidelines on PMI.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018Naar de uitgave