Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-04-2019 | Brief Report | Uitgave 7/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2019

Brief Report: Visual Perception, Task-Induced Pupil Response Trajectories and ASD Features in Children

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2019
Auteurs:
Antoinette Sabatino DiCriscio, Yirui Hu, Vanessa Troiani
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-019-04028-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

We applied a trajectory-based analysis to eye tracking data in order to quantify individualized patterns of pupil response in the context of global–local processing that may be associated with autism spectrum disorder (ASD) features. Multiple pupil response trajectories across both global and local conditions were identified. Using the combined trajectory patterns for global and local conditions for each individual, we were able to identify three groups based on trajectory group membership that were thought to reflect perceptual strategy. Results indicated that the proportion of children with ASD was significantly greater in the group demonstrating a local-focus response. This research presents a novel analytic approach to the objective characterization of individualized pupil response patterns that are associated with ASD features.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2019 Naar de uitgave