Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-04-2015 | Brief Report | Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015

Brief Report: Vision in Children with Autism Spectrum Disorder: What Should Clinicians Expect?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2015
Auteurs:
Pamela M. Anketell, Kathryn J. Saunders, Stephen M. Gallagher, Clare Bailey, Julie-Anne Little
Belangrijke opmerkingen
At the time of research Pamela Anketell was based at the Vision Science Research Group, University of Ulster, Coleraine, Northern Ireland. At time of submission Pamela Anketell is based at the Belfast Health and Social Care Trust, Grosvenor Road, Belfast BT12 6BA.

Abstract

Anomalous visual processing has been described in individuals with autism spectrum disorder (ASD) but relatively few studies have profiled visual acuity (VA) in this population. The present study describes presenting VA in children with ASD (n = 113) compared to typically developing controls (n = 206) and best corrected visual acuity (BCVA) in a sub-group of children with ASD (n = 29). There was no statistically significant difference in presenting VA between groups (z = −1.75, p = 0.08); ASD group median VA (interquartile range, IQR) −0.05 logMAR (IQR: −0.125 to 0.025 logMAR) and typically developing control group −0.075 logMAR (IQR: −0.150 to −0.025 logMAR). Median BCVA was −0.175 logMAR (IQR: −0.200 to −0.125 logMAR) for the ASD sub-group. Clinicians should not anticipate reduced VA when assessing children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015 Naar de uitgave