Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-09-2016 | Brief Report | Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016

Brief Report: Using Behavioral Skills Training to Teach Skateboarding Skills to a Child with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2016
Auteurs:
Benjamin R. Thomas, Michael Lafasakis, Vicki Spector

Abstract

The aim of this study was to evaluate the effects of behavioral skills training (BST) on the skateboarding skills of an 11-year-old male with autism spectrum disorder (ASD). BST was used in a multiple-probe across skills design to teach five target skateboarding skills. Imitation of an additional skill was also assessed outside of BST sessions. The overall percentage of correct skateboarding skills improved following BST. Performance gains were stable in probes across settings, and additional imitations increased across the study.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016 Naar de uitgave