Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2015 | Brief Report | Uitgave 5/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2015

Brief Report: Use of Interactive Television in Identifying Autism in Young Children: Methodology and Preliminary Data

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2015
Auteurs:
R. Matthew Reese, T. Rene Jamison, Matt Braun, Maura Wendland, William Black, Megan Hadorn, Eve-Lynn Nelson, Carole Prather

Abstract

Children living in rural and underserved areas experience decreased access to health care services and are often diagnosed with autism at a later age compared to those living in urban or suburban areas. This study examines the utility and validity of an ASD assessment protocol conducted via video conferencing (VC). Participants (n = 17) included families with young children (2.5–6 years) requesting an evaluation for ASD in an interdisciplinary clinic. We randomly assigned families to complete an additional evaluation either in-person or via VC prior to their clinic appointment and compared diagnostic impressions to their interdisciplinary clinic evaluation. Results demonstrate excellent inter-rater agreement on diagnoses between clinicians in the VC setting and the interdisciplinary team, which suggests VC may be a viable method to increase access to autism diagnostic services, and ultimately early intervention, for families in rural and underserved areas.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2015 Naar de uitgave