Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2006 | Original paper | Uitgave 7/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2006

Brief Report: Use of DQ for Estimating Cognitive Ability in Young Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2006
Auteur:
Lara M. Delmolino

Abstract

The utility of Developmental Quotients (DQ) from the Psychoeducational Profile—Revised (PEP-R) to estimate cognitive ability in young children with autism was assessed. DQ scores were compared to scores from the Stanford-Binet Intelligence Scales—Fourth Edition (SB-FE) for 27 preschool students with autism. Overall and domain DQ’s on the PEP-R were significantly correlated with SB-FE composite IQ and Verbal Reasoning scores. Additional analyses with rank scores from each instrument confirmed these results. Results indicate that DQ scores obtained by the PEP-R are reasonable estimates of cognitive ability in this sample as measured by the SB-FE. Some administration advantages suggest that the PEP-R may be a viable alternative to the SB-FE (for estimating cognitive skills) under some conditions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2006 Naar de uitgave