Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2006 | Original paper | Uitgave 7/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2006

Brief Report: Use of DQ for Estimating Cognitive Ability in Young Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2006
Auteur:
Lara M. Delmolino

Abstract

The utility of Developmental Quotients (DQ) from the Psychoeducational Profile—Revised (PEP-R) to estimate cognitive ability in young children with autism was assessed. DQ scores were compared to scores from the Stanford-Binet Intelligence Scales—Fourth Edition (SB-FE) for 27 preschool students with autism. Overall and domain DQ’s on the PEP-R were significantly correlated with SB-FE composite IQ and Verbal Reasoning scores. Additional analyses with rank scores from each instrument confirmed these results. Results indicate that DQ scores obtained by the PEP-R are reasonable estimates of cognitive ability in this sample as measured by the SB-FE. Some administration advantages suggest that the PEP-R may be a viable alternative to the SB-FE (for estimating cognitive skills) under some conditions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2006 Naar de uitgave