Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-09-2015 | Brief Report | Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016

Brief Report: Translation and Adaptation of the Theory of Mind Inventory to Spanish

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2016
Auteurs:
Elena Pujals, Santiago Batlle, Ester Camprodon, Sílvia Pujals, Xavier Estrada, Marta Aceña, Araitz Petrizan, Lurdes Duñó, Josep Martí, Luis Miguel Martin, Víctor Pérez-Solá

Abstract

The Theory of Mind Inventory is an informant measure designed to evaluate children’s theory of mind competence. We describe the translation and cultural adaptation of the inventory by the following process: (1) translation from English to Spanish by two independent certified translators; (2) production of an agreed version by a multidisciplinary committee of experts; (3) back-translation to English of the agreed version by an independent translator; (4) discussion of the semantic, idiomatic, and cultural equivalence of the final version; (5) elaboration of the final test; (6) pilot test on 24 representatives of the autism spectrum disorders population and 24 representatives of typically developing children. The steps were conducted satisfactorily, producing the final version in Spanish, which showed good psychometric properties.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016 Naar de uitgave

S.I. : Discourse and conversation analytic approaches to the study of ASD

A Multidimensional Reappraisal of Language in Autism: Insights from a Discourse Analytic Study