Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2009 | Brief Report | Uitgave 7/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2009

Brief Report: The Vineland Adaptive Behavior Scales in Young Children with Autism Spectrum Disorders at Different Cognitive Levels

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2009
Auteurs:
Adrienne Perry, Helen E. Flanagan, Jennifer Dunn Geier, Nancy L. Freeman

Abstract

Vineland Adaptive Behavior Scales (VABS) data were examined in a large sample of young children with ASD (n = 290) of varying cognitive levels. IQ was higher than VABS composite score among high functioning children only; the opposite pattern was found in lower IQ subgroups. Profile analysis of VABS domains across cognitive levels demonstrated different profiles in different subgroups. A characteristic “autism profile” was found for most subgroups for Age Equivalents but not Standard Scores. In a small set of matched pairs (n = 28) of children with autism versus MR, significantly different profiles were found, with Socialization and Communication lower in autism, but no differences were found between matched pairs of children with autism and PDD-NOS (n = 48). Correlations between age, cognitive level, and adaptive level were also reported, and regression analyses indicated that autism severity accounts for a modest amount of unique variance in Socialization and Daily Living Skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2009 Naar de uitgave