Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2010 | Brief Report | Uitgave 9/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2010

Brief Report: The Training and Assessment of Relational Precursors and Abilities (TARPA): A Preliminary Analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2010
Auteurs:
Laura Moran, Ian Stewart, John McElwee, Siri Ming
Belangrijke opmerkingen
This research was conducted by the first author under the supervision of the second author in partial fulfillment of the requirements for her MA degree in ABA at NUI, Galway.

Abstract

The TARPA (Training & Assessment of Relational Precursors & Abilities) is a recently developed computer-based protocol for the assessment of a progression of key domains of responding critical to the development of generative language. In the current pilot study, five children with autism were assessed using the TARPA and their score on this protocol was correlated with ratings on the Vineland Adaptive Behavior Scales. Findings showed a statistically significant correlation. This and other features of TARPA performance and their implications for future testing and development of this protocol are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2010 Naar de uitgave