Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2013 | Brief Report | Uitgave 12/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2013

Brief Report: Suitability of the Social Skills Performance Assessment (SSPA) for the Assessment of Social Skills in Adults with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2013
Auteurs:
E. W. M. Verhoeven, I. Smeekens, R. Didden

Abstract

The present study aims at examining whether the ‘Social Skills Performance Assessment’ (SSPA; Patterson et al. in Schizophr Res 48(2–3):351–360, 2001) is a suitable performance-based measure to assess social skills in adults with autism spectrum disorders (ASD). For this purpose, social skills of individuals with ASD and non-ASD participants were assessed through the SSPA role plays. Results of this study suggest that the SSPA is suitable for the assessment of social skills in adults with ASD. The SSPA discriminates between individuals with ASD and non-ASD individuals, with the ASD group scoring significantly lower. Although no evidence was found for convergent validity of the SSPA in participants with ASD, divergent validity of the SSPA and interrater reliability among adults with ASD were good.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2013 Naar de uitgave