Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2007 | Brief Communication | Uitgave 4/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2007

Brief Report: Social and Communication Abilities and Disabilities in Higher Functioning Individuals with Autism and Asperger Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2007
Auteurs:
Celine A. Saulnier, Ami Klin

Abstract

Individuals with higher functioning autism (HFA) fail to translate their cognitive potential into real-life adaptation, and the severity of their symptoms is considerable despite their intellectual ability. This paper reports on a subsample from a larger study (A. Klin et al., in press) analyzed here by autism spectrum subtypes. It focuses on the nature of ability and disability in HFA and Asperger syndrome (AS) in relation to age and IQ. Participants included 32 individuals with autism and 35 with AS. Individuals with AS had significantly higher Verbal IQ scores and less symptomatology than individuals with autism, but their Vineland scores were equally impaired, highlighting the adaptive deficits in ASD regardless of classification. No relationship was found between adaptive functioning and symptom severity.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2007 Naar de uitgave