Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2010 | Brief Report | Uitgave 3/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2010

Brief Report: Self-defining and Everyday Autobiographical Memories in Adults with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2010
Auteurs:
Laura Crane, Lorna Goddard, Linda Pring

Abstract

Autobiographical memory impairments in autism spectrum disorders (ASD) have been attributed to a failure in using the self as an effective memory organisational system. To explore this hypothesis, we compared self-defining and everyday memories in adults with and without ASD. Results demonstrated that both groups were able to distinguish between self-defining and everyday memories, although the ASD group generated fewer specific memories overall. Despite qualitative similarities between the narratives of the two groups, the adults with ASD extracted less meaning from their narratives. Difficulties in eliciting meaning from memories suggests a failure in using past experiences to update the self. We therefore propose that the self-memory relationship might be static, rather than dynamic, in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2010 Naar de uitgave