Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-10-2017 | Brief Report | Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018

Brief Report: Repetitive Behaviour Profiles in Williams syndrome: Cross Syndrome Comparisons with Prader–Willi and Down syndromes

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2018
Auteurs:
R. Royston, C. Oliver, J. Moss, D. Adams, K. Berg, C. Burbidge, P. Howlin, L. Nelson, C. Stinton, J. Waite
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3319-6) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This study describes the profile of repetitive behaviour in individuals with Williams syndrome, utilising cross-syndrome comparisons with people with Prader–Willi and Down syndromes. The Repetitive Behaviour Questionnaire was administered to caregivers of adults with Williams (n = 96), Prader–Willi (n = 103) and Down (n = 78) syndromes. There were few group differences, although participants with Williams syndrome were more likely to show body stereotypies. Individuals with Williams syndrome also showed more hoarding and less tidying behaviours than those with Down syndrome. IQ and adaptive ability were negatively associated with repetitive questioning in people with Williams syndrome. The profile of repetitive behaviour amongst individuals with Williams syndrome was similar to the comparison syndromes. The cognitive mechanisms underlying these behaviours in genetic syndromes warrant further investigation.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018 Naar de uitgave