Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2007 | Original Paper | Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007

Brief Report: Relative Effectiveness of Different Home-based Behavioral Approaches to Early Teaching Intervention

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2007
Auteurs:
Phil Reed, Lisa A. Osborne, Mark Corness

Abstract

The effectiveness of home-based early behavioral interventions for children (2:6–4:0 years old) with autistic spectrum disorders was studied over 9–10 months. Measures of autistic severity, intellectual, educational, and adaptive behavioral functioning were taken. There was no evidence of recovery from autism. High-intensity behavioral approaches (mean 30 h/week) produced greater gains than low-intensity programs (mean 12 h/week). Lovaas- and complete application of behavior analysis to schools approach-type interventions produced largest gains [similar to gains produced by longer-term clinic-based applied behavior analysis (ABA) programs]. Within the high-intensity groups, increased temporal input on the program was not associated with increased gains in the children. The results from clinic-based ABA trials were partially replicated on a home-based sample, using children with greater autistic and intellectual impairments.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007 Naar de uitgave