Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2010 | Brief Report | Uitgave 5/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2010

Brief Report: Randomized Test of the Efficacy of Picture Exchange Communication System on Highly Generalized Picture Exchanges in Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2010
Auteurs:
Paul J. Yoder, Rebecca G. Lieberman

Abstract

A randomized control trial comparing two social-communication interventions in young children with autism examined far-transfer of the use of picture exchange to communicate. Thirty-six children were randomly assigned to one of two treatment conditions, one of which was the Picture Exchange Communication System (PECS). All children had access to picture symbols during assessments. Post-treatment measurement of the number of picture exchanges in a far-transfer, assessment context favored the PECS intervention. These findings were interpreted as support for the hypothesis that the PECS curriculum can successfully teach a generalized means of showing coordinated attention to object and person without requiring eye contact to children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2010 Naar de uitgave