Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2010 | Brief Report | Uitgave 4/2010 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2010

Brief Report: Question-Asking and Collateral Language Acquisition in Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2010
Auteurs:
Lynn Kern Koegel, Robert L. Koegel, Israel Green-Hopkins, Cynthia Carter Barnes
Belangrijke opmerkingen
Lynn Kern Koegel and Robert Koegel are partners in the private firm Koegel Autism Consultants.

Abstract

The literature suggests children with autism use communication primarily for requests and protests, and almost never for information-seeking. This study investigated whether teaching “Where” questions using intrinsic reinforcement procedures would produce the generalized use of the question, and whether concomitant improvements in related language structures, provided as answers to the children’s questions, would occur. In the context of a multiple baseline across participants design, data showed that the children could rapidly acquire and generalize the query, and that there were collateral improvements in the children’s use of language structures corresponding to the answers to the questions the children asked. The results are discussed in the context of teaching child initiations to improve linguistic competence in children with autism.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2010 Naar de uitgave