Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-08-2016 | Brief Report | Uitgave 11/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2016

Brief Report: Prevalence of Self-injurious Behaviors among Children with Autism Spectrum Disorder—A Population-Based Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2016
Auteurs:
Gnakub N. Soke, Steven A. Rosenberg, Richard F. Hamman, Tasha Fingerlin, Cordelia Robinson, Laura Carpenter, Ellen Giarelli, Li-Ching Lee, Lisa D. Wiggins, Maureen S. Durkin, Carolyn DiGuiseppi
Belangrijke opmerkingen
Disclaimer The findings and conclusions in this report are those of the authors and do not necessarily represent the official position of the Centers for Disease Control and Prevention.

Abstract

Self-injurious behaviors (SIB) have been reported in more than 30 % of children with an autism spectrum disorder (ASD) in clinic-based studies. This study estimated the prevalence of SIB in a large population-based sample of children with ASD in the United States. A total of 8065 children who met the surveillance case definition for ASD in the Autism and Developmental Disabilities Monitoring (ADDM) Network during the 2000, 2006, and 2008 surveillance years were included. The presence of SIB was reported from available health and/or educational records by an expert clinician in ADDM Network. SIB prevalence averaged 27.7 % across all sites and surveillance years, with some variation between sites. Clinicians should inquire about SIB during assessments of children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2016 Naar de uitgave