Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2015 | Brief Report | Uitgave 8/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015

Brief Report: Preliminary Proposal of a Conceptual Model of a Digital Environment for Developing Mathematical Reasoning in Students with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2015
Auteurs:
Maria Isabel Santos, Ana Breda, Ana Margarida Almeida

Abstract

There is clear evidence that in typically developing children reasoning and sense-making are essential in all mathematical learning and understanding processes. In children with autism spectrum disorders (ASD), however, these become much more significant, considering their importance to successful independent living. This paper presents a preliminary proposal of a digital environment, specifically targeted to promote the development of mathematical reasoning in students with ASD. Given the diversity of ASD, the prototyping of this environment requires the study of dynamic adaptation processes and the development of activities adjusted to each user’s profile. We present the results obtained during the first phase of this ongoing research, describing a conceptual model of the proposed digital environment. Guidelines for future research are also discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015 Naar de uitgave