Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-08-2020 | Brief Report | Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021

Brief Report: Predictors of School Refusal Due to Bullying in Children with Autism Spectrum Disorder and Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2021
Auteurs:
Abbey J. McClemont, Hannah E. Morton, Jennifer M. Gillis, Raymond G. Romanczyk
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) or Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) are at increased risk for bullying victimization. School refusal is a ‘red flag’ for identification of bullying in children with ASD and/or ADHD. This study examined the impact of diagnoses, demographics, and school variables on school refusal due to bullying. Participants were 97 parents of 154 children with ASD, ADHD, ASD + ADHD, other diagnoses, or no diagnosis. Children with ASD + ADHD were most likely to refuse school due to bullying. Classroom aides and behavior problems were protective and risk factors, respectively. In the final regression model, child diagnosis no longer predicted school refusal. School refusal and problem behavior warrant consideration as a marker of distress for victimized children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2021 Naar de uitgave