Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-03-2020 | Brief Report | Uitgave 11/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2020

Brief Report: Predicting Social Skills from Semantic, Syntactic, and Pragmatic Language Among Young Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2020
Auteurs:
Sarah Levinson, Abbey Eisenhower, Hillary Hurst Bush, Alice S. Carter, Jan Blacher
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The language and social skill deficits associated with autism spectrum disorder (ASD) warrant further study. Existing research has focused on the contributions of pragmatic language to social skills, with little attention to other aspects of language. We examined the associations across three language domains (semantics, syntax, and pragmatics) and their relations to parent- and teacher-rated social skills among children with ASD. When parent-reported language skills were considered simultaneously, only semantics significantly predicted children’s social skills. For teacher-reported language skills, all three language domains predicted children’s social skills, but none made unique contributions above and beyond one another. Further research should consider the impact of social context on language expectations and interventions targeting semantic language on children’s development of social skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2020 Naar de uitgave