Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-04-2018 | Brief Report | Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018

Brief Report: Postural Balance and Daily Living Skills in Children and Adolescents with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Aubrey Fisher, Courtney Engel, Robyn Geist, Kristin Lillie, Sagui Lutman, Brittany G. Travers

Abstract

The current study investigated the relation between postural balance and performance of daily living skills (DLS) in youth with autism spectrum disorder (ASD). Fifty-two youth with ASD (6–17 years; IQ ≥ 67) completed standardized balance testing and parent-reported DLS measures. Results showed a positive association between balance and DLS that was specific to youth with below-average IQ. While balance challenges were evident across the IQ spectrum, youth with above-average IQ did not exhibit an association between balance and DLS, perhaps suggestive of compensatory strategies implemented to offset balance challenges during daily-living tasks. These results underscore the need to better understand the contributions of motor challenges to DLS in youth with ASD within the context of broader cognitive and environmental factors.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018 Naar de uitgave