Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-09-2017 | Brief Report | Uitgave 12/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2017

Brief Report: Postsecondary Work and Educational Disruptions for Youth on the Autism Spectrum

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2017
Auteurs:
Julie Lounds Taylor, Leann Smith DaWalt

Abstract

This study examined vocational/educational disruption in the 2–3 years after high school for 36 youth with autism spectrum disorder (ASD). Data were collected three times from parents: during youth’s last year of high school and two times after high school exit. Data were coded into categories indicating any versus no disruptions in postsecondary vocation/education, and group differences in individual (behavior problems, IQ, adaptive behavior, autism severity, stress reactivity) and family (parent depression, anxiety, quality of life; family income and climate) factors were examined. One-half of youth had experienced a postsecondary vocational/educational disruption; parents of those with a disruption had more depressive and anxiety symptoms and lower quality of life while their son/daughter was still in high school.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2017 Naar de uitgave