Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-09-2017 | Brief Report | Uitgave 12/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2017

Brief Report: Postsecondary Work and Educational Disruptions for Youth on the Autism Spectrum

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2017
Auteurs:
Julie Lounds Taylor, Leann Smith DaWalt

Abstract

This study examined vocational/educational disruption in the 2–3 years after high school for 36 youth with autism spectrum disorder (ASD). Data were collected three times from parents: during youth’s last year of high school and two times after high school exit. Data were coded into categories indicating any versus no disruptions in postsecondary vocation/education, and group differences in individual (behavior problems, IQ, adaptive behavior, autism severity, stress reactivity) and family (parent depression, anxiety, quality of life; family income and climate) factors were examined. One-half of youth had experienced a postsecondary vocational/educational disruption; parents of those with a disruption had more depressive and anxiety symptoms and lower quality of life while their son/daughter was still in high school.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2017 Naar de uitgave