Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2013 | Brief Report | Uitgave 1/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2013

Brief Report: Pointing Cues Facilitate Word Learning in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2013
Auteurs:
Hironori Akechi, Yukiko Kikuchi, Yoshikuni Tojo, Hiroo Osanai, Toshikazu Hasegawa

Abstract

Children with autism spectrum disorder (ASD) reportedly have difficulty associating novel words to an object via the speaker’s gaze. It has also been suggested that their performance is related to their gaze duration on the object and improves when the object moves and becomes more salient. However, there is a possibility that they have only relied on the object’s movement and have not referenced the speaker’s cue (i.e. gaze direction). The current study with children with ASD and typically developing children aged 6–11 years demonstrated that adding another speaker’s cue (i.e. pointing) improves the performance of children with ASD. This suggests that additional speaker’s cues may help referential word learning in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2013 Naar de uitgave

Books Received

Books Received