Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-12-2018 | Brief Report | Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019

Brief Report: Pilot Study of a Novel Interactive Digital Treatment to Improve Cognitive Control in Children with Autism Spectrum Disorder and Co-occurring ADHD Symptoms

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2019
Auteurs:
Benjamin E. Yerys, Jennifer R. Bertollo, Lauren Kenworthy, Geraldine Dawson, Elysa J. Marco, Robert T. Schultz, Linmarie Sikich
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The presence of attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) symptoms in children with autism spectrum disorder (ASD) is associated with worse cognitive control. Children with ASD and ADHD often respond poorly to medications, thus we need alternative treatments. We examined the feasibility, acceptability, and preliminary efficacy of Project Evo—a digital treatment. Nineteen children with ASD and co-occurring ADHD symptoms completed this app-based treatment that targets multi-tasking through gameplay versus a comparison educational treatment. Children had a high engagement with both treatments, and parents and children reported high acceptability. Within-group analyses suggest the multi-tasking but not the educational treatment may improve cognitive control. This multi-tasking treatment is feasible, acceptable, and possibly efficacious for cognitive control impairments in children with ASD and ADHD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2019 Naar de uitgave