Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2010 | Brief Report | Uitgave 9/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2010

Brief Report: Pilot Randomized Controlled Trial of Reciprocal Imitation Training for Teaching Elicited and Spontaneous Imitation to Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2010
Auteur:
Brooke Ingersoll

Abstract

Children with autism exhibit significant deficits in imitation skills. Reciprocal Imitation Training (RIT), a naturalistic imitation intervention, was developed to teach young children with autism to imitate during play. This study used a randomized controlled trial to evaluate the efficacy of RIT on elicited and spontaneous imitation skills in 21 young children with autism. Results found that children in the treatment group made significantly more gains in elicited and spontaneous imitation, replicating previous single-subject design studies. Number of spontaneous play acts at pre-treatment was related to improvements in imitation during the intervention, suggesting that children with a greater play repertoire make greater gains during RIT.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2010 Naar de uitgave