Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-02-2019 | Brief Report

Brief Report: Participation of Black and African-American Families in Autism Research

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Wendy E. Shaia, Helen M. Nichols, Sarah Dababnah, Karen Campion, Nicole Garbarino
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Black and African-American families are underrepresented in research on autism spectrum disorder (ASD) and few studies have explored how to increase their involvement. To address this gap in the literature, this study explored the perspectives of 22 Black families raising children with ASD in order to identify facilitators and barriers to research participation; as well as suggestions to increase their involvement in ASD studies. Facilitators to research involvement included a desire to contribute to ASD research inclusive of Black families; to seek information and support for child and/or caregiver; and, to engage with culturally responsive research team members. Barriers to research involvement included stigma; denial, shame, and/or embarrassment; distrust of the research process; lack of time/interest; and research material inaccessibility or literacy issues.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel