Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2014 | Brief Report | Uitgave 11/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2014

Brief Report: Parent–Child Sexuality Communication and Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2014
Auteurs:
Laura G. Holmes, Michael B. Himle

Abstract

While considerable research has focused on promoting independence and optimizing quality of life for adolescents and young adult with autism spectrum disorder (ASD), sexual development and sexuality education have been largely neglected. Experts recommend that parents be the primary source of sex education for adolescents with ASD, and that sex education be tailored to a child’s developmental level. Prior studies show that parents of youth with ASD are uncertain about how to best communicate about sex and which topics to discuss with their children. In the current study we administered an online survey to 190 parents of adolescents with ASD in order to better understand sexuality communication patterns between parents and adolescents with both low and high functioning ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2014 Naar de uitgave