Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-06-2015 | Brief Report | Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015

Brief Report: Parent–Adolescent Informant Discrepancies of Social Skill Importance and Social Skill Engagement for Higher-Functioning Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2015
Auteurs:
Camilla M. McMahon, Marjorie Solomon

Abstract

Parent- and adolescent-report of social skill importance and social skill engagement on the Social Skills Rating System (Gresham and Elliott in The social skills rating system, American Guidance Service, Circle Pines, 1990) were assessed in higher-functioning adolescents with Autism Spectrum Disorder (ASD). Compared to parents, adolescents reported that social skills were less important. Additionally, adolescents reported that they engaged in social skills more frequently than parents reported them to be engaging in social skills. Parents, but not adolescents, reported a discrepancy between importance and engagement, such that the importance of social skills was rated higher than the frequency of adolescent engagement in social skills. These results suggest that social skills interventions for individuals with ASD may need to target awareness of social skill importance and accurate monitoring of social skill engagement.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015 Naar de uitgave